MONITORING
Raporty z zaawansowania inwestycji
Oferujemy wsparcie dla instytucji i banków, które udzielają kredytów inwestycyjnych. W ramach usługi monitoringu prowadzimy kontrolę kosztową i rzeczową nad realizacją inwestycji w imieniu instytucji finansującej projekt.
Do zakresu prac w ramach tej usługi należy m.in.:
- Szczegółowa dokumentacja fotograficzna każdej kontroli.
- Raportowanie wstępne obejmujące weryfikację dokumentacji dostarczonej przez Inwestora wraz ze wszystkimi pozwoleniami i decyzjami administracyjnymi oraz planowanym budżetem.
- Raportowanie okresowe – stały monitoring realizacji inwestycji, jej stopień zaawansowania pod kątem budowlanym jak i realizacji zgodnie z założonym budżetem i harmonogramem.
Etap 1 – raport wstępny
Raport wstępny zawiera opinię o wysokości kosztów określonych w budżecie Projektu, harmonogramu rzeczowo-finansowego, przyjętych terminach zakończenia realizacji poszczególnych etapów Projektu, zgodności dokumentacji projektowej inwestycji z zakresem już wykonanych robót budowlanych, aktualnym zaawansowaniu prac i ich jakości, poziomie poniesionych kosztów związanych z dotychczasowymi robotami remontowymi oraz o wysokości poniesionych przez inwestora nakładów rzeczowych w ramach deklarowanego udziału własnego w przedsięwzięciu.
Raport wstępny obejmuje:
• weryfikację dokumentacji technicznej,
• opinie o uzyskaniu przez Inwestora wszystkich zezwoleń,
• sprawdzenie sposobu zabezpieczenia inwestycji i robót z nią związanych,
• ocenę przygotowanego budżetu i harmonogramu realizacji Inwestycji,
• ocenę wysokości i terminów płatności oraz kosztów ponoszonych przez Inwestora w związku z umowami z wykonawcami oraz innymi umowami związanymi z inwestycją.
Etap 2 – raport okresowy
Okresowy monitoring procesu budowlanego wraz z oceną zaangażowania finansowego inwestycji obejmuje wizytę w miejscu inwestycji oraz opracowanie Raportów z Monitoringu Projektu.
Raport okresowy sporządzany w okresach uzgodnionych z Klientem (zazwyczaj nie rzadziej niż raz na trzy miesiące) zawiera ocenę stanu zaawansowania prac budowlanych, ich terminowość, jakość i zgodność z przyjętym harmonogramem realizacji przedsięwzięcia oraz zgodność z umowami zawartymi z wykonawcami.
Raporty okresowe obejmują:
• ocenę stanu zaawansowania prac budowlanych przy realizacji inwestycji,
• opinię o postępie prac nad inwestycją,
• analizę prowadzenia dziennika/dzienników budowy,
• oceny zgodności prowadzonych prac z pozwoleniem na budowę,
• oceny zgodności prowadzonych prac z przyjętym budżetem,
• oceny postępu prac mierzona w oparciu o przepływy gotówkowe lub ich zgodności z harmonogramem rzeczowo – finansowym, • informacji co do opóźnień i zagrożeń w realizacji Inwestycji.
• oceny postępu prac w oparciu o przyjęty harmonogram,
• oceny zgodności prowadzonych prac ze specyfikacją projektu i zakładanymi standardami wykończenia inwestycji, • sprawdzanie pod kątem rachunkowym, rzeczowym i finansowym faktur wystawianych przez wykonawców inwestycji,
• oceny wpływu odstępstw od pierwotnych założeń, które powstały lub są przewidywane, zarówno pod względem kosztowym jak i czasowym harmonogramu prac.
Etap 3 – raport końcowy
Raportowanie końcowe obejmujące końcową analizę finansową realizacji inwestycji wraz z dokumentacją uzyskania ostatecznych pozwoleń na oddanie obiektu do użytkowania.
Raport końcowy obejmuje opinię o zakończeniu realizacji inwestycji pod względem:
• zgodności ukończonej inwestycji z projektem architektonicznym,
• zgodności ukończonej inwestycji z Budżetem Projektu,
• zgodności ukończonej inwestycji z harmonogramem,
• zgodności rzeczywistego standardu budynku z projektowanym,
• zgodnie z dokumentacją projektową,
• uzyskania przez finansującego zlecenie (Inwestora) ostatecznej decyzji pozwolenia na użytkowanie inwestycji i spełnienia wszystkich obowiązków z niej wynikających,
• potwierdzenia zakończenia robót przez wykonawców i podwykonawców zgodnie z Umową o Roboty Budowlane,
• ostatecznego odbioru Inwestycji przez finansującego zlecenie (Inwestora),
• opinię co do ostatecznego rozliczenia pomiędzy finansującym zlecenie (Inwestorem) a wykonawcami i podwykonawcami.